Stranice namenjene odabranoj poeziji i vrhunskoj prozi.

28. 11. 2012.

TIN UJEVIĆ - "SVAKIDAŠNJA JADIKOVKA"

                                 Kako je teško biti slab,
                                 kako je teško biti sam,
                                 i biti star, a biti mlad!

                                 I biti slab, i nemoćan,
                                 i sam bez igde ikoga,
                                 i nemiran, i očajan.

                                 I gaziti po cestama,
                                 i biti gažen u blatu,
                                 bez sjaja zvijezde na nebu.

                                  Bez sjaja zvijezde udesa,
                                  što sijaše nad kolijevkom,
                                  sa dugama i varkama.

                                - O Bože, Bože, sjeti se
                                   svih obećanja blistavih
                                   što si ih meni zadao.
                                    
                                  O Bože, Bože , sjeti se
                                   i ljubavi, i pobjede,
                                   i lovora i darova.

                                   I znaj da sin tvoj putuje
                                   dolinom svijeta turobnom
                                   po trnju i po kamenju,

                                   od nemila do nedraga,
                                   i noge su mu krvave, 
                                   i srce mu je ranjeno.
                                
                                   I kosti su mu umorne,
                                   i duša mu je žalosna,
                                   i on je sam i zapušten,

                                   I nema sestre ni brata,
                                   i nema oca ni majke,
                                   i nema drage ni druga.

                                   I nema nigde nikoga
                                   do igle drača u srcu
                                   i plamena na rukama.

                                    I sam i samcat putuje
                                    pod zatvorenom plaveti, 
                                    pred zamračenom pučinom,

                                    i komu da se potuži?
                                    Ta njega niko ne sluša,
                                     ni braća koja lutaju.

                                     O Bože, žeže tvoja riječ
                                     i tjesno joj je u grlu,
                                     i željna je da zavapi.

                                      Ta besjeda je lomača
                                      i dužan sam je vuknuti,
                                      ili ću glavom planuti.

                                      Pa nek sam krijes na brdima,
                                      pa nek sam dah u plamenu,
                                      kad nisam krik sa krovova!

                                      O Bože, tek da dovrši
                                       pečalno ovo lutanje
                                       pod svodom koji ne čuje.
                                         
                                       Jer meni treba moćna riječ,
                                       jer meni treba odgovor,
                                       i ljubav, ili sveta smrt.

                                       Gorak je vijenac pelina,
                                        mračan je kalež otrova,
                                        ja vapim žarki ilinštak,

                                        Jer mi je mučno biti slab,
                                        Jer mi je mučno biti sam -
                                        (kada bih mogo biti jak,

                                         kada bih mogo biti drag) -
                                         no mučno je, najmučnije
                                         biti već star, a tako mlad!
                                    

                                     

Нема коментара:

Постави коментар