Stranice namenjene odabranoj poeziji i vrhunskoj prozi.

20. 11. 2012.

Rejmond Karver - "MESOPOTAMIJA" (preveo Ljubomir Đurković)

                                
           Budeći se prije svitanja, u tuđoj kući,
           čujem radio iz kuhinje.
           Sumaglica praminja ispred prozora dok
           ženski glas čita vijesti, a onda i vremensku prognozu.
           Čujem to, i kako meso cvrči
           sjedinjujući se s vrelom mašću u tiganju.
           Slušam još malo, u polusnu. I sve je isto,
           no ne baš sasvim,kao dok bijah dijete koje leži u krevetu 
           i sluša u mraku kako neka žena plače
           i muški glas, povišen, pun srdžbe i očaja,
           a sve to izmiješano sa zvucima radija. No,
           što jutros čujem je muškarac
           koji pita: "Koliko mi je još ljeta ostalo?
           Odgovori mi!" Žena ćuti. A šta bi mu i mogla
           reći na to? Nakon toga čujem ga
           da govori o nekom koga već odavno
           nema: "Taj je mogao reći:
                      - O Mesopotamijo! -
           i dirnuti publiku do suza."
           Istoga časa ustajem iz kreveta i oblačim pantalone.
           U sobi je već dovoljno svjetla da bih shvatio
           gdje sam. Na kraju, odrastao sam čovjek
           a ti ljudi su moji prijatelji. Ne ide im
           baš najbolje ovih dana. Ili, možda im
           ipak ide bolje nego ikada,
           jer su ustali rano i govore o ozbiljnim stvarima
           kakave su smrt i Mesopotamija. U savkom slučaju,
           osjećam da me nešto vuče u kuhinju.
           Toliko se toga tajanstvenog i važnog
           dešava tamo ovog jutra.                                                    
   

                                                            
 
 

Нема коментара:

Постави коментар