Stranice namenjene odabranoj poeziji i vrhunskoj prozi.

8. 3. 2013.

Silvija Plat - GROZNICA 41



Čisto? Šta je to?
Jezici pakla su
Mlitavi, mlitavi kao trostruki

Jezici mlitavog, debelog Kerbera
Što na ulazu dahće. Nemoćan
Da lizanjem očisti

Grozničavu tetivu, greh, greh.
Zapomaže fitilj.
Neuništivi miris

Ugašene sveće!
Ljubav, ljubav, niski pramenovi dima se viju
Oko mene kao Isidorini šalovi, strah me je

Zakačiće se jedan i u točku zaglaviti.
Takvi sumornožuti pramenovi dima
Sopstveni element tvore. Neće se oni razići

Već će oko zemlje kružiti
Gušeci staro i nejako
Bolešljivo

U kolevci odojče nezno,
Grozna orhideja što
Viseći svoj vrt u zraku veša

Đavolji leopard!
Izbelila je njega radijacija
I ubila zaČas

Tela preljubnika pomazujuci
Kao pepeo HiroŠimu i razjedajuĆi.
Greh. Greh.

Dragi, svu noc
Gasih se i palih, gasih se i palih.
PreteŠki postaju čaršavi kao bludnikov poljubac.

Tri dana. Tri noći.
Limunova voda, pileća
Voda, gadi mi se voda

Prečista sam za tebe ili bilo koga.
Telo me tvoje
Ranjava kao što svet ranjava Boga. Svetiljka sam '

Moja glava mesec
Od japanske hartije, moja od zlata iskovana koža
Beskrajno fina i beskrajno skupa

Zar te ne užasava moja vrelina? I moja svetlost.
Potpuno sama kamelija sam neizmerna
Sto žari se i leska, blesak do bleska

Mislim da se uzdižem,
Mislim da ću se uzneti....

Razleću se brojanice od vrelog metala, a ja, ljubavi, ja

Čista sam acetilenska
Devica
Opervažena ružama

Poljupcima, kerubinima
Svim onim što te ružičaste trice znače.
Ni tebi, ni njemu

Ni njemu, ni njemu
(Moja se ja rastvaraju, podsuknje stare drolje)-
Raju.

Нема коментара:

Постави коментар